مزاياي درمان كيست مويي با ليزر نسبت به عمل جراحي كيست مويي

روش هاي مختلفي براي درمان شقاق وجود دارد

من را در شبكه هاي اجتماعي دنبال كنيد

مزاياي درمان كيست مويي با ليزر نسبت به عمل جراحي كيست مويي

تا سالها تنها روش قطعي درمان كيست مويي انجام عمل جراحي و برش و تخليه ي كيست بود . ولي با پيشرفت هايي كه در دانش پزشكي به وجود آمده است اخيرا روش درماني بهتري به وجود آمده كه بسيار موثر تر و كم عارضه تر است و آن روش درمان با ليزر است .

كيست مويي يا سينوس پيلونيدال از شايع ترين بيماري هاي مقعدي است كه در اثر پيچيدن و بازگشت مو به زير پوست رخ ميدهد . در نتيجه بدن اين مو را به عنوان يك عامل بيگانه تشخيص مي دهد و واكنش دفاعي عليه آن را آغاز مي نمايد . اين ناحيه پس از گذشت مدت زمان كوتاهي محل تجمع چرك و عفونت مي شود و در نهايت منجر به ايجاد كيست مويي مي گردد .
عمل جراحي كيست مويي عوارض و خطرات متعدد و بيشماري داشت ولي به علت اينكه تنها روش درماني قطعي و موثر كيست مويي بود چاره اي جز پذيرش آن توسط بيماران نبود ولي در روش درمان با ليزر تمامي خطرات و عوارضي كه در روش عمل جراح وجود داشت به طور كامل از ميان رفت و ميزان موفقيت در درمان بسيار افزايش يافت .
در روش درمان با ليزر نياز به هيچگونه انجام بيهوشي عمومي نيست و بيمار براي اينكه راحت تر باشد تحت بي حسي موضعي قرار مي گيرد . سپس به آرامي محل كيست مويي به وسيله ي اشعه ي ليزر برش داده مي شود و تخليه مي گردد . با تاباندن اشعه ي ليزر به اعصاب آسيب ديده و ترميم آنها بيماري هيچگونه احساس دردي ندارد و با سوزاندن مويرگها و عروق خوني اطراف ناحيه ي كيست مويي ميزان خونريزي به حداقل مي رسد .
اما در روش جراحي همان طور كه مي دانيد بيمار بايد تحت بيهوشي عمومي قرار بگيرد و تا چند روز پس از انجام عمل جراحي با درد و خونريزي زيادي مواجه است . البته عوارض بيهوشي عمومي هم در كنار ساير عوارض عمل جراحي قرار ميگيرد .
پروسه ي درمان با ليزر در مدت زماني كمتر از ۱ ساعت به پايان مي رسد و پس از اتمام آن بيمار بلافاصله از كلينيك مرخص مي شود و مي تواند به خانه و محل كار خود باز گردد و امور روزمره ي خود را آغاز نمايد . در حالي كه در روش عمل جراحي بيمار بايد براي ۱ الي ۲ روز پس از انجام عمل جراحي در بيمارستان بستري باشد و تحت نظر پزشك قرار بگيرد . در مواردي كه حال بيمار مساعد نيست يا محل عمل دچار عفونت شده است ممكن است مدت زمان بستري افزايش يابد .
در روش ليزر درماني بيمار بلافاصله پس از انجام آن مي تواند استحمام و امور روزمره ي خود را آغاز نمايد و نيازي به تعويض پانسمان نيست و مي تواند مرتب آن را شستشو دهد . تعويض مكرر پانسمان در زمان پس از انجام عمل جراحي كيست مويي و درد و خونريزي از محل آن براي بسياري از بيماران ناخوشايند است ولي در روش درمان با ليزر به هيچ وجه چنين مشكلي وجود ندارد .
در حين عمل جراحي هرچقدر هم كه محيط استريل باشد ، هميشه احتمال ابتلا به عفونت ها و بيماري هايي مانند هپاتيت و ايدز وجود دارد ولي در روش درمان با ليزر به هيچ عنوان چنين خطراتي پيش روي بيمار نيست .

هزينه عمل كيست مويي با ليزر

يكي از پارامتر هاي بسيار مهم براي برخي بيماران هزينه عمل ليزر كيست موئي مي باشد، بايد در اين مورد بگوييم هزينه درمان اين عارضه توسط ليزر به عوامل گوناگوني بستگي دارد، و در موارد مختلف متفاوت است از همين روي براي تعيين دقيق قيمت اين عمل لازم است پزشك آن را تعيين نمايد. اما نكته اساسي در اين مورد اين است كه هزينه انجام عمل ليزر به سبب سرپايي بودن آن توسط هيچ بيمه اي پرداخت نمي شود مگر در صورتي كه فرد به عضويت بيمه هاي تكميلي در آمده باشد. اما بايد در نظر بگيريد، حتي اگر بيمه هزينه اين عمل را ندهد باز هم بيمار در مقايسه با انجام عمل جراحي كه نياز به بستري شدن در بيمارستان و طي كردن دوران نقاهت طولاني مدت دارد، هزينه اي كمتر را پرداخت خواهد نمود و حتي در اين حالت نيز هزينه ليزر مقرون به صرفه تر از انجام جراحي براي بيماران مي باشد.

و از همه مهم تر اينكه هزينه هاي درمان براي بسياري از بيماران هميشه مهم و با اهميت است .بايد بگوييم كه هزينه هاي درمان به وسيله ي ليزر بسيار كمتر از هزينه هاي عمل جراحي و بستري در بيمارستان است از اين رو روش درمان با ليزر با مزاياي منحصر به فردي كه دارد مي تواند بهترين گزينه براي درمان قطعي كيست مويي باشد .

كلينيك نوين > كيست مويي و درمان آن با ليزر > مزاياي درمان كيست مويي با ليزر نسبت به عمل جراحي كيست مويي

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.