مزاياي درمان شقاق با ليزر نسبت به عمل جراحي سنتي چيست؟

روش هاي مختلفي براي درمان شقاق وجود دارد

من را در شبكه هاي اجتماعي دنبال كنيد

مزاياي درمان شقاق با ليزر نسبت به عمل جراحي سنتي چيست؟

شقاق به عنوان يكي از شايع ترين و دردناك ترين بيماري هاي مقعدي شناخته مي شود . تا سالها قطعي ترين روش درمان براي اين بيماري انجام عمل جراحي بود ولي با پيشرفت دانش و فناوري روش درماني نويني كشف شد كه هم عوارض بسيار كمتري دارد و هم اثربخشي آن از ساير روش هاي درماني بسيار بيشتر است و آن روش درمان با ليزر است .

مزاياي درمان شقاق با ليزر

درمان با ليزر به عنوان يك روش درماني مدرن و موثر چند سالي است كه براي درمان بسياري از بيماري ها از جمله شقاق آغاز شده است .

شنيدن نام عمل جراحي براي تمامي بيماران با ترس همراه است . اينكه قرار است بدن زير تيغ جراح برود و شكافته شود ترس هاي فراواني را براي بيمار به همراه دارد كه در كنار درد و ناراحتي خود بيماري شرايط را آزاردهنده تر مي كند .

بيماري شقاق موضوعي است كه ممكن است براي تمامي افراد در هر سني به وجود بيايد . بيشتر افراد اين بيماري را به دلايل ترس و خجالت پنهان مي كنند و حتي از بيان آن نزد پزشك خودداري مي نمايند. علت ديگري كه افراد در زمان ابتلا به شقاق به پزشك مراجعه نمي كنند ترس از عمل جراحي است .

شقاق از بيماري هايي است كه اگر تحت درمان قرار نگيرد وارد مراحل پيشرفته تري مي شود . برخلاف تصور بسياري از افراد اين بيماري هرگز به خودي خود درمان نمي شود و براي درمان قطعي آن به روش هاي درماني تهاجمي از جمله انجام عمل جراحي نياز است . كه امروزه روش درمان با ليزر هم به آن اضافه شده است .

عمل جراحي شقاق علاوه بر ترس ، عوارض متعددي هم دارد . ولي در روش ليزر درماني بيمار با هيچ يك از عوارض و مشكلات روش عمل جراحي روبرو نمي شود.

در روش ليزر درماني پروسه ي درماني بيمار در عرض مدت زمان زير ۱ ساعت پايان مي پذيرد و بيمار پس از آن بلافاصله مرخص مي شود و مي تواند امور روزمره ي خود را آغاز كند .

در روش عمل جراحي بيمار براي مدت زمان ۱ الي ۲ روز پس از انجام جراحي بايد در بيمارستان بستري گردد ولي در روش درمان با ليزر نياز به هيچ گونه بستري نيست .

براي درمان شقاق با ليزر نيازي به انجام بيهوشي عمومي نيست و بيمار فقط تحت بي حسي موضعي قرار مي گيرد كه هيچ گونه عوارضي براي بيمار به همراه ندارد . مي دانيد كه انجام بيهوشي عمومي عوارض متعددي براي بيماران ممكن است به وجود بياورد .

و اما ميزان درد و خونريزي كه بيماران در عمل جراحي شقاق تجربه مي كنند بسيار تلخ و دردناك است . در اين عمل بيمار پس از انجام عمل جراحي و به هوش آمدن با درد بسيار زيادي ممكن است مواجه شود.همچنين خونريزي از محل انجام عمل تا چندين روز ادامه دارد و نياز به تعويض مرتب پانسمان است ولي در روش درمان با ليزر بيمار با هيچ گونه درد و خونريزي روبرو نمي شود و همه چيز كاملا آرام و بدون درد انجام مي شود .

از خطرناك ترين عوارضي كه براي بسياري از افراد كه تحت عمل جراحي شقاق قرار گرفته اند به وجود آمده است بي اختياري در دفع مدفوع و گاز روده براي مدت موقت پس از انجام عمل جراحي است . گاهي اين عارضه براي هميشه در بيمار باقي مي ماند . البته مي توان با جراحي تا حد زيادي اين مشكل را رفع كرد ولي باز هم عارضه اي ناخوشايند است .

ولي در روش درمان شقاق با ليزر اين مشكل به هيچ عنوان به وجود نمي آيد و هيچ اتفاقي براي عضلات و دريچه ي مقعد نخواهد افتاد .

در اين روش شما به آرامي دراز مي كشيد و پس از آنكه تحت بي حسي موضعي قرار گرفتيد پزشك محل دقيق ايجاد شقاق را در مقعد شما شناسايي مي كند سپس براي چند ثانيه به وسيله ي تاباندن اشعه ي ليزر بافت هاي آسيب ديده را ترميم مي نمايد .

شما در حين انجام اين روش درماني به هيچ وجه احساس سوزش و درد نخواهيد داشت و هيچ گونه خونريزي هم ره نمي دهد .

و اما هزينه هاي درماني كه قطعا براي بسياري از بيماران به عنوان يك دغدغه ي مهم مطرح است . روش ليزر درماني نسبت به ساير روش هاي درمان شقاق از جمله انجام عمل جراحي بسيار كم هزينه تر است و به همين دليل اين روش درماني يك گزينه ي خوب و مناسب براي درمان شقاق به حساب مي آيد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.