درمان زخم مقعد

درمان سریع و بدون درد بیماری های نشیمنگاه با لیزر

من را در شبكه هاي اجتماعي دنبال كنيد

پارگي يا شكاف در ناحيه مقعد را شقاق  مقعد مي‌گويند. شقاق معمولا به دنبال يبوست و دفع يك مدفوع قطور و سفت و گاهي به دنبال اسهال شديد رخ مي‌دهد. به ندرت بيماري كرون باعث شقاق مي‌شود. اين بيماري در تمام سنين و حتي در شيرخواران نيز رخ مي‌دهد.
فيشر نام علمي شقاق  مقعد است كه در ناحيه مقعد اتفاق مي افتد. به عبارت ديگر شقاق شكافي دردناك در ناحيه مقعد بوده كه معمولاً به علت عبور مدفوع سفت در اثر يبوست شديد و يا اسهال طولاني اتفاق مي افتد.اين زخم اكثراً در قسمت خلفي مقعد ايجاد شده و بسيار دردناك مي باشد و موجب اسپاسم (انقباض) عضله داخلي ناحيه مقعد شده و درد و سوزش آن تا چند ساعت پس از اجابت مزاج نيز ادامه مي يابد كه با تكرار و ادامه يبوست اين چرخه معيوب ادامه يافته و فيشر به فرم مزمن در مي آيد.
اقدامات درماني براي درمان شقاق  مقعد
براي رد ساير علل خونريزي مقعدي يا خونريزي از مقعد و راست روده با وسايل مخصوص (آندوسكوپ، سيگموئيدوسكوپ) بررسي مي شوند.
پيش از اجابت مزاج بايد مقعد به آرامي با آب وصابون شسته شود. براي برطرف كردن اسپاسم عضلاني و درد در اطراف مقعد، بايد حوله گرم روي محل گذاشته شود. نشستن در لگن حاوي آب گرم نيز درد را تخفيف مي دهد. ارتفاع آب در لگن بايد حدود ۲۰ سانتي متر باشد. روزانه ۳-۲ بار و هر بار براي ۲۰-۱۰ دقيقه از اين روش درمان شقاق  استفاده شود.
اگر درمان هاي فوق مؤثر نبود، امكان دارد نياز به جراحي باشد. در جراحي، زخم به طور كلي برداشته مي شود. با اين كه در عضلات كه با انقباض خود باعث عدم بهبود زخم مي شوند تغييراتي داده مي شود.در صورتي كه اولين بار فيشر ايجاد شده باشد، درمان شقاق  دارويي مناسب توسط پزشك تجويز مي شود و با رعايت كامل آن مي توان بهبودي كامل بدست آورد و معمولاً نياز به درمان جراحي پيدا نمي شود. مؤثرترين درمان جراحي است كه ۹۵-۹۰% منجر بهبودي مي شود.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.