درمان شقاق يا فيشر

روش هاي مختلفي براي درمان شقاق وجود دارد

من را در شبكه هاي اجتماعي دنبال كنيد

درد شديد به هنگام عبور مدفوع سخت يا حجيم كه گاهي تا يك ساعت نيز طول مي كشد و درد دوباره با اجابت مزاج بعدي برمي گردد. درد به هنگام نشستن روي يك جسم سخت بروز مي كند. وجود رگه هايي از خون در لباس زير و يا پوشك بچه و خارش اطراف مقعد نيز وجود دارد.
شقاق سبب درد و خونريزي در هنگام اجابت مزاج مي شود بطوريكه كودكان ممكن است از اجابت مزاج امتناع كنند. درد ايجاد شده سبب مي شود كه فرد تا حد امكان اجابت مزاج خود را تاحير بيندازد. اين مسئله مي تواند زمينه ساز ايجاد يبوست شود . يبوست خود سبب بدتر شدن شقاق مي شود و اين مسئله به صورت يك سيكل تاثير همديگر را تشديد مي كنند . شقاق درمواردي كه شديد نباشد با درمان دارويي و نيز پرهيز از ايجاد يبوست قابل كنترل خواهد بود ولي موارد شديد بايد با استفاده از جراحي برطرف شود.
درمان خانگي شقاق مقعد
توجه داشته باشيد كه مصرف پمادهاي مسكن، ضد التهاب، استروئيدها (مانند هيدروكورتيزون و بتامتازون) و پمادهاي ضد بواسير (آنتي هموروئيدها) در درمان شقاق نقش ندارد. بعد از اجابت مزاج بايد مقعد به آرامي با آب ولرم شسته شود. براي برطرف كردن اسپاسم عضلاني و درد در اطراف مقعد مي توانيد حوله گرم روي محل قرار دهيد.
پنشستن در لگن حاوي آب گرم نيز درد را تخفيف مي دهد. ارتقاء آب در لگن بايد حدود ۲۰ سانتي متر باشد. روزانه حدود ۲ تا ۳ بار و هر بار ۱۰ تا ۲۰ دقيقه از اين روش استفاده مي شود. اضافه كردن صابون مايع و شامپو توصيه نمي شود. نشستن در آب گرم باعث بهبود خون رساني و شل شدن عضله اسفنكتر شده و به ترميم آن كمك مي كند. قبل از استفاده، لگن را تميز بشوئيد.
از نشستن طولاني مدت در دستشويي موقع اجابت مزاج خودداري كنيد. ۵-مصرف بعضي از نرم كننده هاي مصنوعي نيز ممكن است به جلوگيري از بروز درد به هنگام اجابت مزاج كمك كنند. البته بايد با نظر پزشك متخصص درمان شقاق مقعد كه فوق تخصص گوارش دارد؛ مصرف شوند.
در صورت بهبود يبوست و رفع اسپاسم عضله اسفنكتر، درمان شقاق  عموماً بهبود مي يابد. درمان شقاق  اوليه شامل رفع يبوست و نرم كردن مدفوع و رفع اسپاسم است كه با اين تمهيدات در بيشتر موارد شقاق بهبود مي يابد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.