فيشر چيست

روش هاي مختلفي براي درمان شقاق وجود دارد

من را در شبكه هاي اجتماعي دنبال كنيد

فيشر يا شقاق ترك و يا زخمي است كه در ناحيه ابتداي مقعد رخ مي دهد كه بسيار دردناك بوده و گاهاً با خونريزي مختصر موقع اجابت مزاج همراه است.

علل ايجاد اين زخم متفاوت است وليكن در اكثر بيماران با تغيير اجابت مزاج از قبيل يبوست و يا اسهال شديد همراه است. 
از نظر فيزيولوژيك مشكلات كاهش خون رساني در قسمت پشتي مقعد را مطرح كرده اند و بعضي از محققان افزايش فشار داخل كانال آنال (مقعدي) را از علل فيزيولوژيك آن مي دانند. شايع ترين محل اين زخم در قسمت خلفي است و از نظر بروز فيشر يا شقاق در بين زنان و مردان هر دو به يك اندازه شايع است به خصوص در افراد بالغ جوان شايع تر مشاهده مي شود وليكن اين بيماري از نوزادان تا افراد مسن را گرفتار مي كند.در مورد نقش ليزر در درمان فيشر و شقاق  آنال، تبليغات بيش از واقعيت است و در محافل و مقالات علمي جايگاه قابل توجهي براي آن قائل نيستند. در صورت عدم پاسخ به درمان داروئي بهترين درمان شقاق  است مشروط برآنكه توسط يك جراح كارآزموده انجام شود.
درمان جراحي در موارديكه درمان شقاق  با دارو فايده اي نداشته و يا خوب شده و مجدداً عود كرده توصيه مي شود.
بهترين درمان فيشر آنال
بهترين درمان شقاق  جراحي اسفنكترو تومي لترال است. قبلاً از ديلاتاسيون تدريجي آنوس زير بيهوشي استفاده مي شد كه تا ۴۰% با عود همراه بود. در اسفنكتروتومي لترال حدود ۳۰% فيبرهاي عضله اسفنكتر داخلي در سمت راست يا چپ آنوس قطع مي شوند. بيش از ۹۵% بيماراني كه اسفنكتروتومي مي شوند، با اين درمان شقاق  با اين درمان بهبود مي يابند و ميزان عود آن كمتر از ۱۰% مي باشد. با اين عمل احتمال بي اختياري نسبت به دفع گاز وجود دارد و ميزان اين عارضه بين ۵ تا ۱۵% گزارش شده است.
اسفنكتروتومي لترال به دو روش باز وبسته انجام مي شود. روش بسته بر اساس مقالات با عوارض كمتري همراه مي باشد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.